×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اداره این کلانشهر، اداره مدیریتی مردم‌محور است | مشهد باید شهر تاب‌آور و نمونه در کشور باشد

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» محمدرضا قلندر شریف امروز، ۲۵ خرداد ماه، در آیین تقدیر از فعالان دوام ثامن که در هتل تابان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: موارد مختلفی که در شهر مشهد باید مورد مداقه قرار گیرد، باید با توجه به این موضوع باشد که مشهد دومین کلان‌شهر و پایتخت معنوی جهان اسلام بوده و پذیرای بیش از ۳۰ میلیون نفر زائر، بیش از ۳.۵ میلیون ساکن ایرانی و مشهدی و بیش از یک میلیون تبعه خارجه است. روزانه حداقل ۵ میلیون نفر ساکن و مقیم در مشهد داریم که در مواقع خاص جمعیت روزانه به بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌رسد.

وی افزود: مدیریت در این کلان‌شهر مخصوصا مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بسیار سخت است. عنایت ویژه امام رضا (ع)، مدیران شهری، استانی و مردم مشهد را یاری می‌کند، اما آنچه در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد، حرکت به سمتی است که شهر مشهد را با این مشخصات و به عنوان کلان‌شهر ویژه در دنیا به سمتی ببریم که شهری تاب‌آور در همه حوزه‌ها مخصوصا پدافند غیر عامل و مدیریت بحران باشد.

قلندر شریف ادامه داد: بخشی از الزامات در حوزه سخت‌افزاری و برخی نرم‌افزاری است. در سال‌های اخیر در زمینه سخت‌افزاری اقدامات خوبی انجام شده و شهر مشهد به این سمت می‌رود که شهر تاب‌آور و نمونه در کشور باشد. مدیریت شهری در حوزه نرم‌افزاری نیز با اجرای پروژه‌های مختلف تمام توان خود را به کار گرفته است. ما در مدیریت شهری به تنهایی نمی‌توانیم این وظیفه را انجام دهیم. اداره مشهد اداره مدیریتی مردم‌محور است. مردم‌پایه بودن اساس همه حرکت‌ها بوده و اگر مردم نقش خود را به درستی ایفا کنند در همه وظایف موفق خواهیم بود که نمونه بارز آن دوام ثامن است.

شهردار مشهد گفت: دوام ثامن شروع خوبی داشته، کار خود را از سال ۹۴ با آموزش ۱۰۰۰ نفر در سال آغاز کرده و امسال به ۳۰۰۰ نفر رسیده، اما آیا ۱۴ هزار آموزش‌دیده برای ۹۰۰ هزار خانوار مشهد کافی است؟ حدود ۸۰ درصد این ۱۴ هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند. ما آموزش پیشگیری و کنترل و مدیریت بحران را داریم که آموزش پییری از همه مهم‌تر است. در همه خانواده‌ها حداقل یک نفر باید آموزش‌دیده باشد و باید آموزش سالانه را در سال جدید به حداقل ۱۰ هزار نفر برسانیم.

وی با بیان اینکه حضور مردم باعث دلگرمی مدیران است، عنوان کرد: باید چشم‌انداز درستی برای دوام ثامن تعریف کنند که تعریف کردند، اما باید حرکت به سمت شهری تاب‌آور با شهروندانی آموزش‌دیده جهت ایجاد محیط ایمن و سراسر از آرامش و آسایش برای مردم باشد. نقش دوام ثامن بسیار پررنگ بوده و نقش مردم مخصوصا در مدیریت شهری ارزشمند و بسیار مهم است. امیدوارم مردم پررنگ‌تر حضور داشته باشند. ما به جایگاه خوبی در حوزه پدافند غیر عامل رسیدیم، اما هنوز کار داریم و امیدواریم به سمتی برویم که همه پروژه‌ها پیوست پدافند غیر عامل داشته باشند.

قلندر شریف با اشاره به اینکه دشمنان از قبل برای ما برنامه‌ریزی می‌کنند و اکنون نیز در حال برنامه‌ریزی برای آینده هستند، تصریح کرد: ۱۰۰ سال پیش برنامه‌ریزی کردند که ما را به بحران برسانند و اکنون رساندند که آن هم بحران آب است. امسال کنترل بحران آب بسیار سخت خواهد بود و همه مدیران اراده کردند این موضوع را به نحوی مطلوب مدیریت کنند که قطعا مدیریت مردم بهتر خواهد بود.

شهردار مشهد اضافه کرد: دشمن به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که تمام کارخانه‌های قند در شرق کشور احداث شوند. ماده اصلی قند، چغندرقند و یکی از از گیاهان پرمصرف در حوزه آب است. دشمنان ما به قدری قوی فکر کردند که ما را با بحران آب مواجه کنند. باید حواسمان باشد تصمیماتی که می‌گیرند را به موقع شناسایی و خنثی کنیم.

فعالان دوام ثامن، افتخاری و با رویی گشاده به صورت داوطلبانه کار می‌کنند

در ادامه محسن داوری، فرماندار مشهد، نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز از کسانی که احساس تکلیف کردند تا در بزنگاه‌ها خدمت‌رسانی کنند، از خواهران و برادرانی که خوب، بابصیرت، وظیفه‌شناس و تکلیف‌محور هستند و شناخت دارند که باید چگونه عمل و ایثار کنند، تقدیر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ما خادمان شما هستیم و براساس قانون وظیفه داریم تعهد خود را انجام دهیم، اما شما افتخاری و با رویی گشاده به صورت داوطلبانه آمادگی پیدا کردید تا در زمان‌های سخت کمک کنید یا اجازه ندهید دوران سخت به وجود بیاید، بنابراین باید به شما افتخار کرد. باید روحیه شهردار انقلابی و میدانی را که روزی نبوده در میدان نباشند و اقدامات مبتکرانه انجام ندهند به عنوان الگو و اسوه یاد کرد.

داوری گفت: فلسفه‌ای که ما را دور هم جمع کرده، وحدت الهی است. خداوند جماعت را دوست دارد و بسیاری از فرایند ما نیز جمعی است. دشمن به دلیل دشمنی با اعتقاد دینی ما، این حوزه را نشانه گرفته و یکی از شاخصه‌هایی که در دستور کار قرار داده تا با تفکر ما مقابله کند، واگرایی است. هرچه ما انسجام پیدا کنیم و تشکل‌محور باشیم، موفق‌تر خواهیم بود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true