×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تقویت ساختار بحران در شهر مشهد خواسته ماست

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» محسن نجات امروز، در آیین تقدیر از فعالان دوام ثامن که در هتل تابان برگزار شد، اظهار کرد: فرصت حضور گروه دوام ثامن در مناطق و محلات یک ظرفیت بی‌بدیل برای مجموعه مدیریت بحران استان است. یکی از ۱۰ گام موثر حوزه بحران، برقراری ارتباط متقابل بین مدیریت بحران و همبستگی اجتماعی است.

وی ادامه داد: باید در زمینه تبیین مدلی در راستای استفاده و تقویت ظرفیت‌های اجتماعی، مشارکت اجتماعی، نظم و زیرساخت‌های مختلف در راستای برنامه توسعه‌ای دولت گام برداشته شود. بیانیه گام دوم مسابقه در خدمت‌رسانی به مردم است. امروز بر ظرفیت‌های جامعه‌محورانه مدیریت بحران متمرکز هستیم. چند ماه گذشته که برنامه تحول حوزه مدیریت بحران استان را ترسیم کردیم، آنچه به عنوان کلیدواژه مدنظر قرار گرفت، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ساماندهی این ظرفیت‌ها بود که امروز شهرداری این موضوع را رقم زده است.

نجات خاطرنشان کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که چند سال گذشته بین مدیریت بحران شهرداری و استانداری و هلال احمر منعقد شد، ظرفیت‌های مردمی محلات مورد تاکید قرار گرفت. امروز بیش از ۱۰ هزار سرتیم آموزش‌دیده در شهر مشهد وجود دارد. دوام ثامن بازوان ما در حوزه بحران در شرایط سخت هستند. حضور این گروه در مناطق مختلف مشهد اتفاق مبارکی بوده و تحلیل مناسب و تدبیر عالمانه‌ای در حوزه بحران است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه استان ما حساس است، عنوان کرد: ۹۰ گسل فعال و ۲۱ گسل حساس‌تر نشان می‌دهد که ما باید آماده باشیم. فاکتور‌های ریسک بلایا تغییر کرده و حوادث متنوع انسان‌ساخت ما را تهدید می‌کند. شرایط ما خاص است. ۳۵۰ رودخانه و مسیل‌های زیاد و سیل‌خیز نشان می‌دهد باید بیش از پیش فعال باشیم.

وی بیان کرد: سرعت تولید خطر در سطح کشور به شدت رو به افزایش است. شرایط اقلیم نیز کاملا تغییر کرده و سازمان ملل متحد نوع مخاطرات را برای ما دچار تغییر نشان داده است. شرایط اقلیمی کاملا با ۱۰ سال گذشته متفاوت شده، دمای هوا در حال افزایش بوده و شرایط زمین به گونه‌ای است که امکان سکونت را در چند سال آینده برای ما سخت می‌کند. تنش آبی در مشهد و ظرفیت کمتر از ۱۱ درصد سد دوستی نگران‌کننده است، بنابراین باید بیش از پیش آماده باشیم.

نجات گفت: شهر هوشمند ایمن شهری است که آموزش همگانی را در اولویت قرار دهد و توانمندسازی نیرو‌ها را سازمان‌دهی کند. تقویت ساختار بحران در شهر مشهد خواسته ماست. مدیریت بحران شهری باید دچار تحول شود.

خبرنگار: مریم غزل باش

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true