×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آنچه امروز امنیت کشور‌ها را تامین می‌کند، مردم‌پایه بودن است

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» مهدی ناصحی امروز، ۲۵ خرداد ماه، در آیین تقدیر از فعلان دوام ثامن که در هتل تابان برگزار شد، اظهار کرد: ارزش حضور گروه دوام ثامن در عرصه امدادرسانی به مردم بی‌بدیل است. این گروه بدون مزد و مواجب و تنها براساس انگیزه‌های شخصی، دینی و الهی در این حوزه فعال هستند که شایسته تقدیر و تشکر است.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی هر حکومت و حاکمیتی تامین امنیت مردم است، عنوان کرد: در طول تاریخ سیاسی کشور‌ها قراردادی بین مردم و عده‌ای از خود مردم برای تامین امنیت شکل گرفته است. مردم برخی آزادی‌های خود را دادند، حکومت‌ها را شکل دادند تا امنیت به دست بیاورند. هیج مفهومی بالاتر از امنیت نیست. کشور‌ها بیشترین هزینه‌ها را در حوزه امنیت می‌کنند. اگر امنیت نداشته باشیم هیچ پیشرفت و توسعه‌ای نخواهد بود.

ناصحی افزود: کشور ما در سال‌های اخیر در معرض تهاجم‌های امنیتی چه بحران‌های طبیعی و چه غیر طبیعی بوده، بنابراین حکومت‌ها باید امنیت را در اولویت قرار دهند. یکی از جنبه‌های امنیت مقابله با بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی در قالب سازمان پدافند غیر عامل است. امنیت و تامین آن بدون برنامه‌ریزی امکان‌پذیر نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مدیریت بحران و پدافند غیر عامل به صورت دو رشته علمی در سطوح تحصیلات عالی در حال پیگیری است. اگر قرار است کاری به صورت تخصصی انجام شود باید موارد علمی مورد توجه قرار گیرد. یکی از اتفاقاتی که مدیریت بحران و پدافند غیر عامل با آن مواجه هستند این است که اقدامات باید به این منجر شود که حادثه‌ای اتفاق نیفتد، اما این مورد توجه مدیران دستگاه‌ها نیست، زیرا امکان گزارش آن وجود ندارد.

وی بیان کرد: اگر الزامات پدافند غیر عامل رعایت نشود، به کسری از ثانیه کل روابط اجتماعی مردم به هم می‌ریزد. اثر هک تلویزیون وسط مسابقه فوتبال در جامعه از چند موشک بزرگ‌تر است.

ناصحی با اشاره به اینکه آنچه امروز می‌تواند امنیت کشور‌ها را تامین کند، مردم‌پایه بودن است، تصریح کرد: دوام ثامن نماد مردم‌پایه بودن در مدیریت بحران و پدافند غیر عامل است. اثر اقدامات داوطلبانه با هیچ اقدام دیگری قابل قیاس نیست. آگاهی، هشیاری، انگیزه، صبر، تلاش و آموزش در حوزه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران از دوام ثامن انتظار می‌رود.

بانوان گروه دوام ثامن برای شهر و مردم شهر خود مادرانگی می‌کنند

در ادامه فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: بانوان گروه دوام ثامن برای شهر و مردم شهر خود مادرانگی می‌کنند و مردان نیز برادرانی برای شهر امام مهربانی‌ها هستند. این گروه زحماتی می‌کشند که شاید دیده نشود و کسی حز خداوند نبیند، اما روحیه داوطلبانه دارند و در این گروه حضور پیدا کردند. جای تشکر دارد که این افراد دغدغه داشتند و پای کار آمدند تا اقداماتی را برای مردم انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: کاری که جمعیت دوام ثامن انجام می‌دهند بسیار موثر است. این جمعیت بزرگ‌ترین گروه داوطلبی هستند که در مکان‌های بحران حضور پیدا می‌کنند. هرچه این گروه متخصص‌تر شوند و آموزش‌های فنی بیشتری ببیند می‌توانند در بحران موثرتر واقع شوند. آموزش‌های تخصصی از واجبات کار است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true