×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز ریل‌گذاری خط ۳ قطار شهری مشهد

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مجید نژادحسین، اظهار کرد: خط سه قطار شهری مشهد با هدف سهولت دسترسی زائران و مجاوران به مضجع شریف علی بن موسی الرضا(ع) و اتصال مبادی ورودی شهر از جمله پایانه مسافربری امام رضا(ع)، فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد و راه آهن مشهد به یکدیگر، جهت تسریع حمل و نقل همگانی در سه فاز تعریف شده است.

وی افزود: فاز اول خط۳ قطار شهری از پایانه امام‌رضا (ع) تا میدان شهدا خواهد بود. ریل‌گذاری ۶ کیلومتر میانی این خط در فاز یک آن آغاز گردیده است و با برنامه ریزی صورت پذیرفته این فاز از خط سه مترو مشهد تا پایان امسال تست گرم آن انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: با اقدامات و تلاش‌های انجام شده در خط سه قطار شهری مشهد، روزانه ۱۰۰ متر ریل‌گذاری در حال اجراست؛ همچنین در بحث ساخت ایستگاه‌ها، سازه اصلی و سازه‌های جانبی در احال انجام است که فاز معماری ایستگاه‌ها نیز آغاز شده است.

نژادحسین بیان کرد: خط سه قطار شهری مشهد به طول ۲۹ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان، در فاز اول و تکمیل ایستگاه‌های میانی، حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در کنار ساخت ایستگاه، ریل‌گذاری مسیر فاز یک نیز در حال انجام است که طبق برنامه زمان‌بندی، ریل‌گذاری مسیر ۶ کیلومتری فاز یک خط سه قطارشهری تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

وی در خصوص خط چهار قطار شهری مشهد نیز گفت: خط ۴ بیش از ۱۷ کیلومتر طول دارد و از انتهای خواجه ربیع( مهر مادر) آغاز و تا انتهای شهرک شهید باهنر امتداد خواهد یافت.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true