×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تقویت تعاملات بین‌بخشی برای حل معضل تکدی‌گری

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ایمان فرهمندی در حاشیه بازدید رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد از «خانه سبز»، اظهارکرد: کلانشهر مذهبی مشهد مقدس، یکی از مراکزی است که به جهت بافت خاص اجتماعی، دارای تعداد زیادی متکدی است.

وی گفت: از سوی دیگر، زائران به دلیل حال معنوی که به واسطه زیارت بارگاه منور رضوی کسب می‌کنند، توجه ویژه‌ای به محرومین دارند؛ به همین دلیل، برخی افراد از این حس اجتماعی سوءاستفاده می‌کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: در مواردی شاهدیم که افراد متکدی از دیگر شهرها به مشهد مقدس می‌آیند؛ بخشی از این افراد معتاد هستند و برخی دیگر نیز به سمت اعتیاد کشیده می‌شوند.

فرهمندی با بیان اینکه امروز متکدیان به یک مساله مهم اجتماعی تبدیل شده که چهره شهر را نازیبا کرده و سوء استفاده از حس و عاطفه و نوع‌دوستی مردم را به همراه دارد، تصریح کرد: مدیریت استانی و شهری متولی اصلاح و حل و فصل این مشکل شده‌اند.

وی گفت: بدیهی است که مشکل اجتماعی در این ابعاد نیازمند همکاری دستگاه‌های قضایی و مدیریت شهری و نهادهای اجتماعی چون بهزیستی، کمیته امداد، فرمانداری و دیگر نهادهای فعال در این حوزه است.

فرهمندی با بیان اینکه در جلسه امروز مقرر شد که کمیته‌ای به منظور تقویت هم‌افزایی بین دستگاهی تشکیل شود، افزود: در این کمیته با بررسی تجربه‌های پیشین و تمرکز بر نقاط قوت و شناسایی نقاط ضعف، برنامه جامع جدیدی را باید تدوین کرد تا از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی اظهارکرد: آنچه مسلم بوده این است که در کوتاه‌مدت و بلندمدت باید راهکارهای اساسی برای حل این معضل پیدا کنیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true