×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ایده‌های نو و عملیاتی دانشجویان را تا مرحله اجرا پیگیری خواهیم کرد

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مجید طهوریان عسکری، در نشستی که به مناسبت روز دانشجو با دانشجویان در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شورای ششم از ابتدای فعالیت خود تاکنون، ارتباط با جامعه دانشگاهی و نخبگان را سرلوحه کار خود قرار داده و هر کدام از اعضای شورای ششم، مشاورانی از جامعه دانشجویان دارند.

وی افزود: ابعاد مختلف هر طرح در شورای ششم قبل از اینکه به مرحله تصویب برسد، طی جلسات متعدد با نخبگان و دانشجویان بررسی می‌شود و سپس به تصویب اعضای شورای ششم می‌رسد.

طهوریان عسکری بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی برای عملکرد بهتر در مجموعه شورای شهر مشهد بسیار موثر است و برگزاری چنین دیدارهایی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: شورای ششم از ایده‌ها و پیشنهادهای خلاقانه‌ای که بتواند به حل مشکلات شهر کمک کند و غبار محرومیت را از چهره حاشیه شهر بزداید، استقبال می‌کند و من به عنوان رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر تا زمان رسیدن ایده‌ها به مرحله اجرا از آنها حمایت می‌کنم.

وی گفت: این دیدار قرار است محدود به روز دانشجو نباشد و ما از دانشجویان این تقاضا را داریم که به موثر و پایدار بودن ارتباط مدیریت شهری با دانشگاه و نخبگان، کمک کنند.

طهوریان عسکری تصریح کرد: امید است مجموعه مدیریت شهری با ایجاد ارتباط دو سویه بتواند از ظرفیت دانشگاه‌های مشهد، اساتید و دانشجویان نخبه استفاده بیش از پیش داشته باشد و از پویای و پتانسیل‌های نسل جوان بهره بیشتری بگیرد.

دانشجو باید ذهن منتقد و جستجوگر داشته باشد

در ادامه رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: دانشجو باید ذهن منتقد و جستجوگر داشته باشد و به فضای شایعات، اتهامات و حواشی بی‌پایه و ‌اساس، بها ندهد.

مجید دبیریان در جلسه با دانشجویان به مناسبت روز دانشجو در کارخانه نوآوری مشهد مقدس، اظهار کرد: جلسات با دانشجویان باید هر ماه یکبار برگزار شود و استمرار داشته باشد تا بتوانیم از نظرات و پیشنهادات نخبگان و جامعه دانشگاهیان در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها بهره ببریم.

وی افزود: در کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد کارگروهی به نام کارگروه اشتغال و کارآفرینی تشکیل داده‌ایم و از پیشنهادات دانشجویان نخبه اقتصادی در پیشبرد اهداف این کارگروه استقبال می‌کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: تقاضای ما از دانشگاهیان و نخبگان این است که پیشنهادات و ایده‌های قابل اجرای خود را به مدیریت شهری برای اداره بهتر و ارزان‌تر شهر، ارائه دهند.

دبیریان بیان کرد: دانشجو، توانمندی‌ و مهارت‌های زیادی دارد و توقع ما این است که دانشجویان منتقد و جستجوگر باشند و از فضای شایعات و ابهامات واهی فاصله بگیرند و شایعات بی‌اساس و اخبار زرد را دنبال نکنند.

افزایش سرانه‌های خدماتِ شهری در مناطق کم‌برخوردار، اولویت شورای ششم

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: خدمات‌رسانی و افزایش سرانه‌‌های خدمات شهری یکی از مهم‌ترین رویکردهای شورای ششم است.

هاشم دائمی در جلسه با دانشجویان، اظهار کرد: اگر قرار باشد مطالبه‌گری در جامعه صورت گیرد باید توسط قشر فرهیخته و مطلع و دانشجویان جامعه باشد

وی افزود: سیاست‌های شورای ششم با ادوار گذشته متفاوت است و ما در شورای ششم تمرکز خود را بر افزایش سرانه‌های خدمت در حاشیه شهر گذاشته‌ایم و همه وقت و بودجه شهر را برای کلان‌پروژه‌ها صرف نکردیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: پروژه‌های زودبازده که یکی از دستاوردهای مهم شورای ششم است، در راستای همین رویکرد تصویب شد و در مرحله اول، ۱۰ میلیارد تومان و در سال دوم، ۱۵ میلیارد تومان به حل مشکلات هر محله اختصاص یافت.

دائمی بیان کرد: خواسته‌ها و نیازهای مردم در نقاط کم‌برخوردار شهر متفاوت از سایر نقاط شهر است و گاهی تقاضای مردم در این مناطق، کلان‌پروژه نیست و تقاضای بهسازی آسفالت کوچه محل سکونتش را دارد و یا ساخت یک دور برگردان کوچک در خیابان محله خود و بهسازی و توسعه مسجد منطقه و ما وقت خود را صرف این اقدامات کردیم و اجرای این رویکرد، رضایت‌مندی بالایی را در این مناطق در پی داشته است.

وی گفت: هدف و سیاست‌گذاری‌های ما در شورای ششم، جلب رضایت و حل مشکلات همه مردم در مشهد مقدس است و خدمات خود را معطوف به مناطق خاصی در شهر نکرده‌ایم.

شورای ششم، شورای نخستین‌ها

رئیس کمیسیون ویژه ورزش و جوانان شورای ششم نیز با تأ کید بر اینکه رشد، توسعه و پیشرفت امروز کشور مرهون نبوغ دانشجویان است، اظهار کرد: ا گر امروز دانشجویان فضا را فراهم ببینند، بی‌شک پیشرفت کشور قطعی خواهد بود.

سید حسین علوی مقدم با بیان اینکه شورای ششم شهر مشهد، شورای نخستین‌هاست، تصریح کرد: در این دوره شورای شهر مشهد، طرح‌های تفصیلی تعیین تکلیف شد، پروژه‌های مختلف افتتاح و کمیسیون‌های ویژه مانند کمیسیون ورزش و جوانان برای اولین بار ایجاد شد. در بودجه۱۴۰۲ شهرداری مشهد، اعتبار بزرگ ۸۰۰میلیارد تومانی برای حوزه زیرساخت ورزش گذاشته شده است.

بهره‌برداری از فاز نخست خط۳مترو تاخرداد۱۴۰۳

در پایان این نشست نیز رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، اظهار کرد:هزینه ساخت هر یک کیلومتر مترو ۲۵۰۰ میلیارد تومان و هزینه ساخت هر ایستگاه ۵۰۰ میلیارد تومان است و شورای ششم از ابتدای فعالیت خود تا کنون ۶ کیلومتر خط مترو و ۳ ایستگاه را تکمیل کرده است و این دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

وی افزود: شورای شهر مشهد در این دوره، تمرکز خود را بر پروژه‌های زیرساختی نظیر مترو که بسیار هزینه بر است، معطوف کرده و امیدواریم فاز نخست خط ۳ به طول شش کیلومتر تا خرداد سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

مجید نژادحسین با بیان اینکه پس از پایان مطالعات قرار است عملیات اجرایی ۱۰پروژه شهری آغاز شود، افزود: به‌زودی در مسیر بولوارتوس نیز خط بی‌آرتی،احداث می‌شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true