×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۳۰ کانون حرکت شن‌های روان در خراسان داریم

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، نشست “پای حرف مردم” با حضور حسن کریمدادی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در مسجد قائم (عج) خیابان نوفل‌لوشاتو برگزار شد.

کریمدادی در این جلسه با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)‌، اظهار کرد: این روزها شاهد آلودگی شدید هوای مشهد هستیم و این آلودگی را با گوشت و پوست خود احساس می‌کنیم.

وی گفت: باید تلاش کنیم این اتفاقات تکرار نشود؛ طبق بررسی که انجام دادیم ٣٣ درصد آلودگی هوا ناشی از خودروهای شخصی است و متاسفانه هنوز برخی از زیرساخت‌های ما ضعیف است.

وی افزود: تلاش‌های زیادی در شوراهای ادوار مختلف انجام شده و امید داریم تا پایان سال یا در سه ماه نخست سال آینده بخشی از خط سه مترو، از میدان شهدا تا پایانه مسافربری افتتاح شود و بخشی از آلودگی هسته مرکزی شهر کاهش یابد.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهدمقدس تصریح کرد: همچنین عملیات حفاری خط چهار قطار شهری از مهر مادر عبور کرده و و به چهارراه‌ گاز رسیده است و امیدواریم انشالله با سرعت بیشتری حرکت کند و اتصال آن صورت گیرد.

کریمدادی گفت: اگر زیرساخت‌های شهر مشهد آماده شود و همه شوراها کمک کنند حداقل یک خط قطار شهری را به سرانجام برسانند بزرگترین خدمت به مردم شهر امام رضا(ع) را کرده‌اند.

این عضو شورا ادامه داد: بخشی از وجود این ریزگردها حاصل بی تدبیری ماست؛ در خراسان بزرگ ١۵ مرکز حرکت شن‌های روان وجود داشت و ما نتوانستیم مدیریت کنیم و اکنون به ٣٠ کانون تبدیل شده است و بخش عمده آن از سرخس و تایباد است.

کریمدادی گفت: متأسفانه از نزولات آسمانی بی بهره شده‌ایم و حتی امسال از سال گذشته یک میلیمتر کمتر باران داشتیم و از همه شهروندان خواستارم برای نزول این نعمت الهی دست به دعا شوند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب آب مشهد ، تاکید کرد: شهرداری برای آبیاری فضای سبز به ٢٢ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد بخشی از چاه‌های شهرداری پلمپ شده و به شبکه آبی شهری وصل شده و در عین حال در این شورا برای تامین آب فضای سبز اتفاقات خوبی رخ داده است.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: بعد از تصویب شورای شهر، ١١.٢ میلیمتر مکعب آب از پساب پرکندآباد خریداری می‌کنیم و به مدت ٢۵ سال آب پساب برای فضای سبز استفاده خواهیم کرد.

کریمدادی گفت: حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع در نظر گرفته شده است؛ همچنین ۶ میلیون متر مکعب آب نیز از طریق تصفیه‌خانه‌ها تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۲ هزار تن زباله در مشهد تولید می‌شود و بیش از ۶ هزار کارگر در حال خدمت‌رسانی به این شهر هستند، افزود: نظافت خوب و فضای سبز زیبا دو ویژگی مهم این شهر است که نباید آن را دست بدهیم.

در ادامه حسینقلی زاده مقدم شهردار منطقه در این نشست اظهار کرد: امیدوارم با برگزاری چنین نشست هایی بتوانیم در بهبود وضعیت منطقه گشایشی صورت گیرد. منطقه ٨ وسعت چهار هزار هکتاری با جمعیت بیش از ۴٠٠ هزار نفر دارد و تمام تلاش ما این است با توجه ویژگی منطقه هم به ساکنان و هم به شهروندان و زائران مشهدی خدمت رسانی کنیم.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی تعریف شده در منطقه ادامه داد: برای معابر و خیابان‌های بوده که هنوز بهسازی نشده و برنامه هابی داریم و این امور در اولویت کار ما است.تهیه بسته های فرهنگی، پیش بینی پیاده روی ایمن برای پیاده روی و مسیر دوچرخه سواری و توسعه پارک های خطی جزو مهمترین برنامه‌ها برای این منطقه است.

در ادامه این نشست شهروندان این منطقه از مشکلات و مسائلی منطقه خود گفتند. در شهرک نوفل لوشاتو کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی مهمترین مشکل این شهرک بود و شهروندان این منطقه حدود سی سال است که پیگیر افزایش حمل و نقل عمومی در این شهرک هستند و به نتیجه نرسیدند.جمعیت این منطقه زیاد است اما با توجه به این افزایش جمعیت در ناوگان تغییراتی ایجاد نشده است. این عضو شورای اسلامی طی تماس با آقای غلامی قول داد یک دستگاه ناوگان به این منطقه افزوده خواهد شد. همچنین پیاده‌روهای این منطقه استاندار و هم سطح نیست.

روشنایی زیر گذر، نداشتن پارک کودک و سالن ورزشی برای بانوان از دیگر گلایه های شهروندان این منطقه بود.
نصب دستگاه شارژ من کارت یکی دیگر از مشکلاتی بود که شهروندان درخواست کردند.در خواست دیگر مردم اجازه ساخت ساختمان بیش از دو طبقه بود .یکی از شهروندان شکایت داشت که چرا درختانی این منطقه خشک شده و پروژه زیبا سازی مرکز محله نیمه کاره رها شده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true