×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تناسب اختیارات و وظایف مدیران شهری

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، هاشم دائمی در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که با حضور شهردار مشهد و به منظور بررسی و ارائه برنامه عملیاتی میان‌مدت شهرداری برگزار شد، ضمن تشکر از همکاری و هماهنگی بین شورای شهر و شهرداری برای تدوین این برنامه، اظهارکرد: در ابتدای فعالیت شورای ششم و مدیریت شهری محدودیت‌های مالی داشتیم که همین محدودیت‌ها موجب شد برخی از برنامه‌هایی که داشتیم، محقق نشود.

وی افزود: خوشبختانه درحال حاضر وضعیت مالی شهرداری بهبود یافته و امیدواریم در سال دوم شاهد جبران این نقیصه، یعنی عدم تحقق برخی از برنامه‌ها باشیم؛ یکی از نکات حائز اهمیت برای امسال، تمرکز ویژه بر شعارهای اصلی و اساسی است.

دائمی با تاکید بر اینکه برنامه‌ها نباید صرفا به روی کاغذ محدود شود، گفت: مدیریت شهری نیازمند برنامه‌ای عملیاتی و قابل تحقق است؛ برنامه تدوینی باید کیفیت خدمات را ارتقاء ببخشد و دستاوردها و خروجی‌های آن برای مردم ملموس و مشهود باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: برنامه‌ای که تهیه می‌شود باید دستاوردها و پیشرفت‌های این دوره نسبت به دوره قبل را به شکل واضح به تصویر بکشد؛ مردم باید اتفاقات سازنده را احساس کنند و شاخص‌های قابل پایش داشته باشیم.

دائمی با بیان اینکه یکی از شعارهای شاخص شورای ششم فسادستیزی بوده ولی در برنامه عملیاتی میان‌مدت، اقدام عملی ندیدیم، گفت: تک‌محوری بودن شهرداری برای مردم در حوزه‌های مختلف قابل رویت است؛ اگر در یک حوزه خوب کار کرده‌ایم، باید این حوزه را آسیب‌شناسی کنیم و اگر نقاط ضعفی بوده، قصور و کوتاهی‌ها را شناسایی نماییم و بدانیم این مشکلات برخاسته از چیست. آیا سطح ارائه خدمات در یک حوزه تنزل یافته یا رانت و فساد و یک انتصاب اشتباه، ریشه در این موضوع داشته است.

وی افزود: متاسفانه در برخی سازمان‌ها مدیران اختیار کافی ندارند؛ برنامه‌ای تهیه و تدوین می‌شود ولی مدیرعامل یک سازمان در کوچکترین موضوعات که جزو شرح وظایفش است، اختیار ندارد و برنامه عملیاتی باید به معنای واقعی خود را در چنین مواقعی نشان دهد.

دائمی در ادامه با اشاره به شعار «مشهدالرضا(ع)؛ جهان‌شهر برکت و کرامت»، اظهارکرد: این شعار، شعار اساسی شورای ششم بوده و لذا در حوزه دیپلماسی شهری باید برنامه جدی و عملیاتی داشته باشیم؛ برنامه شهرداری در حوزه خواهرخواندگی چیست؟ چه برنامه عملیاتی ویژه‌ای در موضوع دهکده ارتباطات جهانی و ارتباطات موثر با شهرهای جهانی داریم؟

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true