وی افزود: این خط برای جابهجایی زائران و مجاوران بسیار کلیدی و مهم است چراکه پایانه امامرضا(ع)، در مبدا ورودی شهر قرار دارد که هم میتواند برای جابهجایی مسافران به سمت حرم اهمیت داشته باشد، هم از این جابهجایی استفاده کنند و هم به زیارت مطلوب خود برسند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: فاز یک تا پایان سال به بهرهبرداری خواهد رسید و رئیسجمهور برای مسافرگیری حضور خواهند داشت.
حاجیبگلو تصریح کرد: یکی از سیاستهای مدیریت شهری و شورای شهر در شورای ششم این است که کارهای زیرساختی در سطح شهر که در ادوار گذشته شروع شده را به اتمام برساند؛ حفاری تونل خط سه تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و تا پایان سال ۱۴۰۴ حفاری تمام تونلها به اتمام میرسد.
وی گفت: برای این پروژه اعتبارات زیادی هزینه شده و تلاش کردیم در بودجه سالانه بسیاری از منابع و اوراق مشارکت را که میتوانیم از دولت دریافت کنیم تا خط سه و چهار را به اتمام برسانیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه یکی از نکات اساسی و مهم امروز مشهد خطوط قطارشهری است، عنوان کرد: پیمانکار ما قرارگاه خاتم بوده که بسیار فعال است و اگر خدمات قرارگاه خاتم نبود شاهد همین تست گرم هم نبودیم.
حاجیبگلو گفت: شاید پرداخت منابع به صورت منظم انجام نشده باشد اما پیمانکار به خاطر ندادن منابع کار را زمین نگذاشت؛ با شرکتهای دانشبنیان نیز همکاری کردند و تمام زیرساختها و حتی واگنها تولید داخل است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه زودتر خط سه و چهار را به اتمام برسانیم.؛ پایانه مسافربری مبدا ورودی زائران است که میتواند دسترسی زائران به ایستگاه راهآهن و فرودگاه را تسهیل کند.
حاجیبگلو گفت: با توسعه حملونقل عمومی که مقرر شد امسال در حوزه اتوبوسرانی ۵۰۰ دستگاه جدید را اضافه کنیم دنبال این هستیم هوای پاک را در مشهد داشته باشیم.
وی در خصوص تامین واگن گفت: هم در بودجه برای تامین واگن پیشبینیهایی داشتیم و هم با خود دولت رایزنی کردیم که از منابع ارزی برای خرید یا تولید واگن داخلی استفاده کنیم؛ تاثیرگذاری و ورودی مسافر اینجا بیشتر است.