×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
لزوم رسیدگی اضطراری به موضوع آلودگی هوای مشهد در سطح استانی و ملی

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حسن کریمدادی در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: امروز ۵ دی ماه، آلوده‌ترین روز مشهد در سال ۱۴۰۲ است و این شرایط باید در کم‌ترین زمان ممکن مدیریت شود.

وی افزود: وضعیت آلودگی هوا در مشهد به شرایط اضطرار رسیده و لازم و ضروری است که مسئولان در سطوح مختلف اعم از نمایندگان مجلس، استاندار، فرماندار، محیط زیست و منابع طبیعی و همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع، به این مسئله مهم ورود کرده و برای آن چاره‌اندیشی کنند.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: تعداد کانون‌های گرد و غبار که علت آلودگی هوای مشهد بوده‌اند به علت عدم بارندگی و خشکسالی‌های پی‌در‌پی به ۳۰ کانون رسیده و دو برابر شده که بسیار نگران کننده است.

کریمدادی بیان کرد: در صورت چاره‌اندیشی به موقع، می‌توان این شرایط را کنترل کرد و با سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌‌های راهبردی نیز ‌می‌توان از این شرایط جلوگیری کرد .

وی گفت: یکی از راهکارهایی که در این زمینه راهگشاست، حفظ و گسترش مراتع است که با می‌توان با توزیع علوفه یارانه‌ای بین دامداران و جلوگیری از چرای بی‌رویه دام در این زمینه گام برداشت.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: ریزگردها که عامل اصلی آلودگی هوای امروز مشهد است، منشا داخلی و خارجی دارد و باید برای مدیریت آن در سطح ملی تصمیم‌گیری کرد.

کریمدادی خاطرنشان کرد: در حوزه آلایندگی نیز طبق آمارها در مشهد به ترتیب سه عامل خودروهای شخصی، نیروگاه‌ها و کامیون‌ها رتبه اول تا سوم بیش‌ترین سهم آلایندگی را به خود اختصاص داده‌اند که باید در این زمینه نیز تدابیر لازم اتخاذ شود و مدیریت شهری مشهد مقدس نیز در حوزه کنترل آلودگی هوا آماده هر نوع همکاری است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true