×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز عملیات اجرایی پروژه کرانه شمالی در دوره ششم مدیریت شهری

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مجید طهوریان عسکری در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: کنارگذر میانی یا کرانه شمالی یکی از کلان‌پروژه‌های مهم در این دوره است که نقش مهمی در کنترل ترافیک حاشیه‌شهر دارد و اجرای آن مهم و ضروری است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مورد کرانه شمالی مورد بحث است، جانمایی این پروژه برای اجرا است که دو گزینه در این زمینه وجود دارد.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: یکی از گزینه‌های مطرح شده برای اجرای کرانه شمالی، حریم کال کشف است که مزیت‌هایی دارد؛ به واسطه اجرای این پروژه در محدوده کشف، آزادسازی حریم کشف، بهسازی حریم کشف و استفاده از بستر آب به عنوان یک رویداد طبیعی می تواند یک مزیت خوب از منظر گردشگری برای شهر مشهد باشد و هم از برداشت‌های غیر مجاز از آب آلوده کشف در کشاورزی و ورود آن به صنایع غذایی، جلوگیری می‌کند.

طهوریان عسکری بیان کرد: منطقه دومی که برای اجرای این پروژه مطرح شده، محدوده خط لوله گاز هست که در ضلع شمالی شهر مشهد تا حدود بلوار شاهنامه ادامه پیدا می‌کند و ظرفیت خوبی برای اجرای این پروژه دارد.

وی گفت: بر این اساس، شهرداری موظف شد ظرف یک ماه آینده، آخرین بررسی‌های هزینه و فایده پروژه کرانه شمالی را بررسی کند و نهایتا در یک ماه بعد، مجدد موضوع در کمیسیون مشترک با عمران، حاشیه شهر، شهرسازی، بودجه و حقوقی بررسی شود و امیدواریم تا دو ماه آینده، مطالعات و بررسی‌ها نهایی شود تا بتوانیم در این دوره این پروژه را کلید بزنیم و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true