×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پرهیز از خام‌فروشی اراضی شهرداری

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حسین حسامی در گفتگویی با بیان یکی از رویکردهای شاخص شورای ششم، بهره‌گیری از روش‌های نوین تامین مالی و درآمدی بوده، اظهارکرد: منابع شهرداری، متعلق به شهروندان است؛ برهمین اساس، شهرداری باید حساسیت جدی نسبت به صیانت از این منابع و بهره‌وری حداکثری از آنها را داشته باشند.

وی گفت: با تکیه بر این نگاه و رویکرد، اوایل دوره طرح «مشارکت، فرآوری و مولدسازی زمین‌های کوچک‌مقیاس» را تهیه و ارائه کردم و به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد مقدس رسید؛ براساس آن مقرر شد که شهرداری ظرف ۲ ماه، لایحه شیوه‌نامه اجرایی این مصوبه را با لحاظ رویکردهای تبیین شده، به شورای شهر ارائه نماید.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: متاسفانه امروز نه تنها ۲ ماه، بلکه بیش از ۲ سال است که از این مصوبه و تایید آن از سوی فرمانداری گذشته ولی شاهد تهیه و ارائه شیوه‌نامه مذکور از سوی شهرداری نبوده‌ایم؛ گویا در شهرداری عزمی برای این موضوع وجود ندارد.

حسامی در تشریح مختصری از مضمون این مصوبه، تصریح کرد: یکی از راهکارهای تسویه حساب بدهی‌های شهرداری، تهاتر بدهی با املاک مازاد است؛ در این مصوبه سعی داریم راهکارهای بهینه‌ای را بیاندیشیم و پیاده‌سازی کنیم.

وی گفت: به عنوان مثال، به‌جای واگذاری یک قطعه زمین خام، شهرداری می‌تواند پس از صدور پروانه و ساخت زمین، واحدهای ساخته شده را به صورت معوض واگذار کند.

حسامی افزود: در این مصوبه تسهیلات ویژه‌ای برای مولدسازی، مشارکت در املاک کوچک‌مقیاس شهروندان و فرآوری زمین‌های کوچک‌مقیاس از طریق مشارکت با سازندگان املاک، سازمان عمران و … به منظور پرهیز از خام فروشی درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: شهرداری باید هرچه زودتر نسبت به انجام وظیفه خود مبنی بر تهیه و ارائه شیوه‌نامه مربوطه اقدام نماید و شاهد عملیاتی شدن این مصوبه باشیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true