×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
«نشان مشهد» به ۸ چهره شاخص اعطا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ایمان فرهمندی در آغاز یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به مناسبت‌های هفته جاری اشاره داشت و با گرامیداشت نهم دی‌ماه، روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت»، اظهارکرد: در وصف این روز، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به نیکی فرموده‌اند که «مردم عزیز ما در روز نهم دی، آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که دنیا را خیره کرد».

وی گفت: حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

فرهمندی در ادامه با اشاره به ۱۰ دی‌ماه، «روز مشهد»، افزود: با پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و پس از برگزاری جلسات مختلف و متعدد کارشناسی، دهم دی‌ماه به عنوان روز مشهد به تصویب رسید و شورای عالی فرهنگ عمومی استان نیز با آن موافقت نمود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: خوشبختانه ویژه برنامه‌ها و رویدادهای مختلفی نیز در تعامل با دستگاه‌های مختلف استانی و شهری ویژه این روز برای هفته اخیر برنامه‌ریزی شده بود که شایسته تقدیر است.

فرهمندی گفت: هرچقدر در مسیر حساسیت‌زایی اجتماعی و رسوخ این مناسبت خاص در بین اجتماع و عموم مردم تلاش کنیم، بازهم عرصه برای کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز هم برای اولین بار، شاهد اعطای «نشان مشهد» به ۸ چهره شاخص که برای اعتلای بیش از پیش مشهدالرضا(ع) گام برداشته و تلاش کرده‌اند، خواهیم بود، افزود: امیدواریم با همراهی دولت محترم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بتوانیم شاهد ثبت روز ملی مشهد در تقویم رسمی کشور باشیم.

فرهمندی در ادامه اظهارکرد: چهارسال قبل، ایران سرافراز یکی از رشیدترین و شجاع‌ترین سرداران و نیروهای نظامی مخلص و خالص خود را از دست داد؛ مدعیان حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، شاخص‌ترین چهره‌ پیشگام در عرصه مبارزه با تروریست‌ در دنیا و خاورمیانه را به شهادت رساندند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: حاج قاسم شهید شد تا فرهنگ حاج قاسم و سیره سلیمانی در تاریخ این مرز و بوم و در تاریخ حق‌طلبی و مبارزه با استکبار و تروریسم، جاودان و ماندگار بماند.

فرهمندی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره «شهید سیدرضی موسوی»، افزود: این شهید والامقام همراه و هم‌سنگر و یار و یاور حاج قاسم سلیمانی بود؛ مبارز شجاعی که شیرمردانه برای صیانت از اسلام و مسلمین در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی داشت و آنگاه که دشمن حضور پررنگش را برنتابید، او را به شهادت رساند تا به فرمانده پیروز و سرافرازش بپیوندد.

وی اظهارکرد: آنچه که امروز در دنیا درحال شکل‌گیری است و توفیقاتی که غزه در مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی کسب کرده، ثمره و مرهون تلاش‌های این شهدای عزیز و بزرگ‌مردانی است که در گمنامی، تلاش و مجاهدت می‌کنند.

فرهمندی همچنین، سالروز ولادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و روز زن را هم تبریک و تهنیت گفت و تصریح کرد: درباره نقش زنان، جایگاه زنان، حقوق زنان، منزلت زنان و نقش و تاثیری که در قوام و دوام جامعه دارند، سخن بسیار گفته شده ولی مدیریت شهری به شکل عملی وارد شد و در گام نخست، برای اولین بار در کشور، کمیسیون ویژه بانوان و خانواده را تشکیل داد تا به صورت ضابطه‌مند و اصولی مسائل حوزه زنان را پیش ببرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: برگزاری رویداد رسانه خورشید، ایجاد پارک‌های ویژه بانوان، ایجاد مراکز رویش نوین با محوریت اشتغالزایی برای بانوان سرپرست خانوار، پیش‌بینی برنامه‌های پایش سلامت، ایجاد مراکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با هدف ساماندهی زنان و دختران بدسرپرست و بی‌سرپرست، معرفی ۱۰۰ کارآفرین به بازارچه‌های خوداشتغالی و غیره گوشه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته براساس سیاست‌گذاری‌های این کمیسیون است.

وی همچنین انتخاب موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به عنوان «نایب رئیس شورای عالی استان‌ها» تبریک گفت و افزود: امیدواریم به واسطه این فرصت خدمت جدید و ظرفیتی که برای شهر مشهد ایجاد شده، در جهت بهبود شرایط مدیریت شهری در تمامی کلانشهرها، به ویژه مشهد مقدس بهره‌برداری نمود.

فرهمندی در پایان با تبریک آغاز سال نو میلادی، گفت: امیدواریم سال جدید، سال بازگشت به آموزه‌های رحمانی حضرت عیسی‌مسیح(ع) و طلیعه نابودی ظلم و استکبار جهانی و آزادی مستضعفان جهان باشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true