×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بانوی مسلمان ایرانی، تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز است

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، فاطمه سلیمی در مراسم بزرگداشت روز زن و مادر که در دانشگاه فردوسی مشهد و با حضور دانشجویان برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا با تأسف و اندوهی عمیق از فاجعه تروریستی کرمان که در سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی اتفاق افتاد را به هموطنان و مردم کرمان و به‌ویژه خانواده‌های عزیز داغ‌دیده تسلیت می‌گویم و همینطور به صورت ویژه شهادت دوتن از عزیزان مشهدی در حادثه تروریستی کرمان ؛ شهیده مریم قوچانی غروی و شهید عادل رضایی را، به مردم شهید پرور مشهد و خانواده‌های داغ دیده این شهیدان والا مقام تسلیت عرض می‌نمایم.

وی افزود: همچنین با توجه به پشت سر گذاشتن سالروز ولادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و مادر را به همه بانوان فداکار و از جان گذشته ایران اسلامی، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) در کنار مجموعه صفات ایمانی و اعتقادی که مختص زن مسلمان است، در مقام یک زن، ویژگی‌های عمومی دارند که برای تمام گروه‌ها قابلیت الگو شدن دارد.

سلیمی بیان کرد: زنان در مسیر تاریخ اسلام و کشور، نقشی شایسته ایفا کردند؛ زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجّبه و شریف بود، و در عین حال، در متن و مرکز، نقش‌آفرینی کرد و دستاوردهای ارزشمندی به جای گذاشت.

وی گفت: زن مسلمان ایرانی توانست تعریف جدیدی از حضور اجتماعی زنان به جهانیان ارائه دهد و این الگو، قابلیت جهانی شدن دارد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: شما دانشجویان خصوصا دختران دانشجوی عزیز نیز باید خودباوری داشته باشید و با تلاش و پشتکار، بتوانید در جهانی شدن الگوی زن مسلمان ایرانی و تمدن اسلامی نقش‌آفرینی کنید.

سلیمی تصریح کرد: از شما دانشجویان درخواست دارم که روابط خود را با مدیریت شهری مستحکم‌تر کنید و پیشنهادات خود را با اعضای شورای شهر درمیان بگذارید تا بتوانیم از نظر و دانش نخبگان نیز در سیاست‌گذاری‌های شورای ششم بهره‌مند شویم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true