×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
فرهنگ تفکیک زباله از مبداء باید تقویت شود

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حسن موحدیان در آغاز یکصد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم امروزِ کلانشهرها که بخشی از اکران‌های شهری مشهد را هم اخیرا به خود اختصاص داده، موضوع «پسماند» است، اظهارکرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر، شهرداری مشهد ورود بسیار خوبی به این حوزه داشته است.

وی با بیان اینکه به واسطه تلاش‌های صورت گرفته، مشهد امروز در حوزه بازیافت در کشور پیشرو است، گفت: کارخانه‌های متعددی نیز مانند تولید کمپوست، بازیافت لاستیک، کاغذ و قطعات الکترونیکی و غیره ایجاد شده که ذیل معاونت خدمات‌شهری شهرداری فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: براساس گزارشات دریافتی از شهرداری، روزانه ۲۴۱ تُن پسماند در مشهد تولید می‌شود که ۲۷ تُن از طریق روش‌های هوشمند و از مبدأ توسط شهروندان جمع‌آوری می‌شود.

موحدیان با بیان اینکه درحال حاضر ۳۰۰ هزار مشترک در ۶ نرم‌افزار بازیافت زباله، عضویت دارند، تصریح کرد: عموم شهروندان برای نصب و عضویت در هر یک از نرم‌افزارهای فوق می‌توانند به راحتی اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه این اقدام، حرکت جدیدی است، تعداد افراد عضو این نرم‌افزارها مطلوب است؛ روابط عمومی و اصحاب رسانه نیز باید در این حوزه کمک‌حال مدیریت شهری باشند.

موحدیان افزود: فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ یکی از الزامات امروز زندگی شهری و نشان از تعهد هر فرد به محیط زیست خود است که امیدواریم همچنان مجدانه از سوی شهرداری برای تبلیغ و ترویج دنبال شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true