×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
از مضرات زولبیا و بامیه رنگی آگاهی دارید؟

به گزارش «چشم شهر»، امیر رضا ملکی اظهار داشت: متاسفانه این روزها شاهد تهیه و توزیع زولبیا و بامیه‌های رنگی در قنادی های سطح شهر هستیم. این خوراکی‌های رنگی سلامت مصرف کنندگان را به خطر می‌اندازد.

 

وی تصریح کرد: استفاده از رنگ های  خوراکی و اسانس‌ها در صنایع غذایی تنها با حضور مسئولان فنی امکان پذیر است و در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

 

کارشناس مسئول واحد سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با بیان اینکه این رنگ‌های مصنوعی  بسیار ارزان قیمت بوده و استفاده از آن برای قنادی ها مقرون به صرفه است، ابراز کرد: بیشتر واحدهای قنادی بخاطر گرانی قیمت زعفران ترجیح می‌دهند از رنگهای خوراکی ناسالم و ارزان قیمت استفاده کنند.

 

ملکی گفت: زولبیا و بامیه های رنگی نسبت به نمونه زعفرانی از جذابیت بیشتری برخوردار است و مردم هم گول ظاهر رنگی آن را می‌خورند. این رنگ‌های افزودنی در طولانی مدت آسیب زیادی به بدن وارد می‌کند.

 

وی با بیان اینکه بازرسان ما در ساعات اداری و غیر اداری از قنادی‌های سطح شهر بازدید و با متخلفان برخورد می‌کنند، ابراز کرد: اما  بدون شک تعداد نیروی انسانی و امکانات ما محدود است و نمی‌توانیم در مدتی کوتاه جلوی تهیه و توزیع زولیبا و بامیه‌های ناسالم را بگیریم، بنابراین خود مردم باید توصیه‌ها و هشدار های ما را جدی بگیرند و از خرید کالاهای ناسالم خودداری کنند.

 

کارشناس مسئول واحد سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: از یکم تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۵ مورد قنادی متخلف به مراکز قضایی معرفی شده است. همچنین  در این مدت یک هزار و ۴۰۳ مورد بازرسی از اماکن مختلف تهیه و توزیع غذا و اماکن حساس و غیر حساس به عمل آمده است.

 

ملکی با بیان اینکه بیشترین مشکل مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی مربوط به عدم رعایت بهداشت فردی است، اظهار داشت: در مدت زمان یاد شده ۵۵ اخطاریه بحرانی و ۲۴۲ اخطاریه غیربحرانی صادر شده است./تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true