×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۴ برابری بهای ادوات و لجستیک مورد نیاز آتش‌نشانی/ کیفیت خدمات ایمنی شهر باید متناسب با شرایط به‌روز شود

به گزارش «چشم شهر»، حسن کریمدادی در جلسه کارگروه تخصصی-پژوهشی ایمنی و خدمات آتش‌نشانی، با بیان اینکه کارگروه‌ها، نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی در تصمیم‌گیری‌های شورای شهر دارند، اظهارکرد: تصمیمات کارگروه‌ها، زیربنا و اساس تصمیم‌گیری‌های کمیسیون‌های تخصصی است؛ کمیسیون‌هایی که رسالت و وظیفه ریل‌گذاری و تبیین سیاست برای شهرداری را عهده‌دار هستند.

 

وی با اشاره به حضور کارشناسان و افراد متخصص در کارگروه‌های متنوعی که ذیل کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس شکل گرفته، گفت: بحث و تبادل‌نظر پیرامون موضوعات مبتلابه شهری در کارگروه‌ها، موجب می‌شود که تصمیم‌گیری‌‎ها و سیاست‌گذاری‌های شورای شهر، از پشتوانه علمی و تخصصی قوی‌تری برخوردار باشد.

 

کارگروه تخصصی-پژوهشی ایمنی و خدمات آتش‌نشانی به منظور بررسی تعرفه‌های سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد برگزار شد و کریمدادی در این خصوص تصریح کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد، بهمن‌ماه تقدیم شورای شهر شده و کمیسیون‌های تخصصی درحال بررسی آن هستند؛ این بودجه نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۸ هزار میلیاردتومان افزایش داشته و لذا باید این لایحه با دقت نظر، پایش شود.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: باید توجه داشت که مشهدالرضا(ع) در حوزه‌های مختلف شهری، از جمله خدمات شهری و آتش‌نشانی، در سطح کشور الگو و برند است و یکی از مهمترین رسالت‌های مدیریت شهری، حفظ شرایط کنونی و تلاش در جهت ارتقاء وضعیت موجود است.

 

کریمدادی با بیان اینکه توجه به امکانات و لجستیک سازمان آتش‌نشانی و بهره‌گیری از تجهیزات به‌روز، یکی از ضروری‌ترین محورهای فعالیتی مدیریت شهری باید باشد، گفت: موضوع حفظ ایمنی و صیانت از جان مردم، اساس کار سازمان آتش‌نشانی است و لذا باید بهترین و مناسب‌ترین امکانات در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون، فعالیت و خدمات‌رسانی سازمان آتش‌نشانی، کاملا رایگان بوده و این در شرایطی است که طی سال‌های اخیر، هزینه تامین ادوات و لجستیک مورد نیاز سازمان تا ۴ برابر افزایش داشته و به عنوان مثال قیمت هر دست لباس مخصوص آتش‌نشانان به بیش از ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

 

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در بررسی لایحه بودجه شهرداری باید دو موضوع مورد توجه شورای شهر قرار گیرد؛ نخست اینکه هزینه‌های مورد نیاز شهر تامین و نیازهای روزمره شهروندان را بتوانیم پاسخگویی کنیم و از سوی دیگر فشار مضاعفی به مردم تحمیل نشود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true