×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
جلسه هم‌اندیشی بانوان فعال و اثرگذار با فرماندار مشهد برگزار شد

به گزارش «چشم شهر»، فاطمه سلیمی در  نشست هم اندیشی فعالان حوزه بانوان با فرماندار مشهد که به همت کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر شکل گرفته بود، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، شناسایی ظرفیت‌ها و قرار گرفتن بانوان موثر و موفق در کنار یکدیگر است؛ خوشبختانه بانوان توانمند بسیاری در سطح شهر داریم که حضور و هم‌افزایی آن‌ها موجب ارتقا کیفیت خدمات و زندگی می‌شود.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی مشهد مقدس بیان کرد: در این نشست از فعالان فرهنگی، اقتصادی، رسانه‌ای، شهری، پژوهشی، صنفی و اجتماعی دعوت به عمل آمده است تا شرایط فعالیت و دغدغه‌های خود را مطرح کنند و سازوکار مناسبی برای بانوان فراهم آید.

سلیمی خاطر نشان کرد: ظرفیت‌هایی در شهر مشهد وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای شکوفایی استعدادها و توانمندی بانوان استفاده کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی مشهد مقدس عنوان کرد: برای نخستین بار طرح برش بانوان در ردیف بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد با هدف حمایت از بانوان شهر و تشکل‌ها در نظر گرفته شده است که امیدواریم موجب بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و ارتقا جایگاه بانوان گردد.

سلیمی با اشاره به اینکه در حوزه زنان نیازمند به گفتمان هستیم، گفت: تشکیل کارگروه‌های توانمند سازی بانوان از جمله مواردی است که بایستی مد نظر قرار گیرد.م

محسن داوری، فرماندار مشهد نیز در ادامه این نشست با اعلام اینکه بایستی در حل معضلات اجتماعی، به بنیان خانواده توجه داشته باشیم، اظهار کرد: ۵۰ درصد جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، این در عین حالی است که میزان اثرگذاری آن‌ها در جامعه ۶۵ درصد بوده و در برخی موارد به ۸۰ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه جامعه بر نقش بانوان حرکت کرده و استوار است، گفت: امروز منشا بسیاری از کنش‌های جامعه به واسطه حضور و فعالیت بانوان صورت می‌پذیرد؛ بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و گفتمان‌ها موجب پیشرفت و ارتقا سطح خدمات می‌شود.

فرماندار مشهد تصریح کرد: مباحث و دغدغه‌های حوزه بانوان بایستی احصا و اولویت بندی شود و با تشکیل چند کارگروه پیرامون مسائل اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد؛ این آمادگی وجود دارد که طرح نهایی کارگروه‌ها، با حمایت و همراهی فرمانداری مشهد همراه گردد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true