×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
معلولیت نباید مانعی برای بهره‌گیری از خدمات شهری باشد

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، سیدابراهیم علیزاده در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با گرامیداشت روز عصای سفید، اظهارکرد: مناسبت‌‎هایی از این دست که متعلق به قشر خاصی هستند، فرصت مغتنمی برای یادآوری حقوق و وظایف و مسئولیت‌های ما نسبت به آن جامعه هدف است.

وی با بیان اینکه براساس گزارش نهادهای متولی، حدود ۸ هزار و ۵۰۰ مورد ویژه معلولیت‌های بینایی در مشهد مقدس داریم، گفت: یکی از تاکیدات شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، عدالت توزیعی و بهره‌گیری یکسان همه شهروندان از خدمات شهری است.

علیزاده افزود: زیبنده نیست که در این شهر، یک قشر از تمام خدمات و زیرساخت‌های شهری بهره‌مند باشند ولی قشر دیگری به دلیل برخی محدودیت‌ها بی‌بهره بمانند؛ موضوعی که در تعارض با عدالت است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از توجه ویژه به مناسب‌سازی معابر و زیرساخت‌های شهری برای اقشار مختلف جامعه سخن گفت و تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری مشهد در این عرصه قدم‌های سازنده‌ای برداشته اما قطعا کماکان عرصه برای فعالیت وجود دارد و اعتبارات لازم نیز باید به این موضوع اختصاص یابد تا به دلیل عدم ‌مناسب‌سازی، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات شهری بهره‌ای نبرند.

علیزاده با تاکید بر لزوم شناسایی و احصاء مسائل و مشکلات نابینایان، گفت: نشست‌های تخصصی با تشکل‌های مردمی فعال در این حوزه باید شکل داد؛ مشاور شهردار در امور معلولان و توانیابان باید مجدانه پیگیر برگزاری این جلسات باشد تا بتوانیم در مسیر تحقق شهری زیست‌‎پذیرتر گام برداریم.

وی افزود: روزی باید فرا برسد که در این شهر، هیچ شهروندی به دلیل مشکلات و محدودیت‌های جسمانی و … از دسترسی و دریافت خدمات مختلف محروم نماند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true