×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تسهیلات بازآفرینی ویژه محلات هدف بازآفرینی

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، جلسه کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برگزار شد.

** لزوم در نظر گرفتن توان مردم در طرح های بازآفرینی

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر در این جلسه با تاکید بر اینکه در عرصه بازآفرینی، توان و تمکن مالی افراد محلات هدف باید مدنظر قرار گیرد، اظهارکرد: در چنین شرایطی است که ‌می‌توان به عملیاتی شدن و تحقق اهداف مدنظر در این حوزه امیدوار بود.

موحدیان با اشاره به ریزدانگی بافت‌ها در محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر، گفت: گاه شاهد سکونت افراد در پلاک‌های ۴۵ متری و ۵۰ متری هستیم؛ شهرداری باید پیش‌بینی‌های لازم ویژه این مالکان هم داشته باشد چراکه ممکن است توان بازپرداخت تسهیلات را نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در موضوع تملک، اولویت باید به تملک‌ پلاک‌هایی اختصاص یابد منجر به بازگشایی معابر می‌شود، افزود: در این خصوص باید تسهیلاتی ویژه افراد کم‌بضاعت اندیشیده شود تا ضمن حل معارضات، مالکان بتوانند از تسهیلات و اعتبارات درنظر گرفته شده نیز استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر لزوم شفافیت در مکانیزم معاملات املاک برای تملک‌ها، تصریح کرد: اعضای شورای شهر، نماینده مردم هستند و لذا یکی از وظایف ما، مطالبه حقوق مردمی است؛ تخصیص‌های اعتبارات، هرچند اندک، باید توام با پیگیری‌های لازم باشد چراکه حق مردم بوده و در قبال آن مسئول هستیم.

** ضرورت پیش‌بینی همه‌جانبه مشکلات در طرح‌های بازآفرینی

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، عضو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این جلسه با بیان اینکه کلیات طرح‌های بازآفرینی برای حل مشکلات و معضلات در حاشیه شهر است، اظهارکرد: اجرای این طرح‌ها نباید باعث افزایش قیمت‌ مسکن در محلات هدف شود و خرید و فروش زمین‌های قولنامه‌ای در این مناطق دوباره رونق یابد.

وی افزود: نگاه کاسب‌کارانه نباید در این حوزه‌ها حاکم شود و تبصره‌ای نیز درنظر بگیریم که تسهیلات مربوطه به افرادی تعلق گیرد که زمان مشخصی از خرید ملک آنها گذشته باشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true