×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
همکاری‌ معاونت اقتصادی شهرداری با صندوق پژوهش‌ و فناوری خراسان رضوی

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد مقدس و صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی، با حضور موسی‌الرضا حاحی‌بگلو، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برگزار شد.

** خدمات مدیریت شهری باید با روش‌های نوین ارائه شود

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری نیازمند فعالیت‌های دانش‌بنیان و کارهای نوآورانه هستیم، اظهارکرد: با تفاهمنامه امروز بین شهرداری و صندوق پژوهش و فناوری استان، امیدواریم دستاوردهای خوبی را در این حوزه شاهد باشیم و اتفاقات سازنده‌ای به نفع شهر شکل گیرد.

وی با اشاره به کارخانه نوآوری شهر مشهد، این ظرفیت شهری را جزو بهترین کارخانه‌های نوآوری کشور دانست و گفت: کارخانه نوآوری ظرفیت بسیار بزرگ و خوبی است و شرکت‌ها و افراد فعال در این مجموعه نشان از ظرفیت و پتانسیل شهر دارد.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه شهرداری مشهد در حوزه ارائه خدمات هفتگانه باید از روش‌های نوین بهره بگیرد، افزود: علاوه بر این، در حوزه درآمدی نیز باید به سمت درآمدهای جدید و نوین برویم؛ صندوق پژوهش و فناوری استان می‌تواند کمک‌حال مدیریت شهری باشد و این صندوق ظرفیت بزرگی محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: شهرداری منابع مختلفی در بانک‌ها دارد که با این منابع می‌‎توان سرمایه صندوق را ارتقاء داد و رتبه یک کشوری را به خود اختصاص دهیم؛ شهرداری می‌تواند سهام‌دار باشد و از منابع شرکت برای ارتقاء سطح شرکت‌های دانش‌بنیان و کوچک بهره گرفت تا ظرفیت جدیدی برای شهر ایجاد شود.

حاجی‌بگلو، تعامل صندوق پژوهش و فناوری با مدیریت شهری را پیوند مبارکی دانست و گفت: اگر با همین رویه تعاملات را تعمیق ببخشیم، قطعا روی مدیریت شهری تاثیرگذار خواهد بود و حمایت سازنده‌ای از فعالیت‌های دانش بنیان شکل می‌گیرد.

** مشهد؛ مهد فناوری و دانش‌بنیان

محمود عیدی، معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد در این مراسم با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوره، براساس سیاست‌گذاری‌های شورای ششم، رویکرد و توجه ویژه‌ای نسبت به حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و سوق دادن شهرداری در این مسیر دارد، اظهارکرد: به منظور حل مسائل و مشکلات شهری باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره گرفت و همچنین به سمت شیوه‌های نوین تامین مالی رفت.

وی با بیان اینکه سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد باورمند به حمایت از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان است، گفت: نکته حائز اهمیت این است که این حمایت باید از مسیر درست و با بهره‌گیری از ابزارهای مناسب خود صورت گیرد.

عیدی افزود: بخشی از این رویکرد ذیل معاونت برنامه‌ریزی شهرداری، در بسترهایی چون کارخانه نوآوری و صنایع خلایق دنبال می‌شود و حوزه اقتصادی شهرداری نیز به سهم خود در این مسیر گام برمی‌دارد.

معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه اقتصاد امروز، صرفا با تکیه بر سرمایه‌های فیزیکی تعریف نمی‌شود، تصریح کرد: از سوی دیگر، موضوع دانش‌بنیان و نوآوری نیز فقط محدود به یک عرصه خاص نیست چراکه تمام عرصه‌های زندگی بشری را دربرمی‌گیرد.

عیدی گفت: اگر می‌خواهیم در عرصه اقتصاد، حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از ابزار دانش‌بنیان و نوآورانه بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه سازمان اقتصادی در این دوره برنامه‌ریزی کرده تا به سمت اقتصاد نوآورانه، برپایه فعالیت‌های دانش‌بنیان گام بردارد، افزود: شعار ما، “مشهد؛ مهد فناوری و دانش‌بنیان” است و برهمین اساس، رویدادهایی را نیز در حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان برای سال آینده پیش‌بیتی کرده‌ایم.

عیدی خاطرنشان کرد: مشهد مقدس، شهر امام رئوف و منتسب به عالم آل محمد(ص) است و لذا این شهر باید در عرصه علم و فناوری و دانش، سرآمد باشد؛ در همین راستا، فعالیت‌های زیاد و متعددی را شروع کرده‌ایم که یکی از آنها، تعامل با صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی بوده است.

وی گفت: این تفاهمنامه براساس رویکرد حمایتی مدیریت شهری از حوزه‌های دانش‌بنیان شکل گرفته و اگر بتوانیم، در عرصه سرمایه‌گذاری به اندازه بضاعت خود نقش‌آفرینی خواهیم نمود.

** اعطای ۲۵۰ میلیارد تسهیلات خرد به شرکت‌های دانش‌بنیان

حمیده رضوی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی هم در این مراسم با بیان اینکه صندوق، یک شرکت غیردولتی است که در سال ۱۳۸۷ تاسیس شده، اظهارکرد: عملکرد صندوق پژوهش و فناوری استان در سطح استان تاثیرگذار بوده و تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات خرد در حوزه دانش‌بنیان داده است.

وی افزود: جامعه مخاطب صندوق، شرکت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و مخترعان هستند و با شرکت‌های مختلف مشارکت مدنی و حقوقی داریم.

رضوی با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده، گفت: از این طریق همکاری‌های بین صندوق پژوهش و فناوری استان و شهرداری مشهد مقدس در حوزه تسهیلات، صدور ضمانتامه به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق توسعه می‌یابد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم شاهد حضور شهرداری مشهد مقدس در جمع سهام‌داران صندوق باشیم و ذیل قراردادهای عاملیتی که بین صندوق و مدیریت شهری منعقد می‌شود، از این ظرفیت استفاده کنیم.

رضوی گفت: همکاری‌های دوجانبه موجب رشد و توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیانی و حوزه‌های فناوری و خلاقانه و فرهنگی و اجتماعی سطح شهر می‌شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true