×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
«مردم‌محوری» اولویت و رویکرد شورای ششم است

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، موسی‌الرضا حاجی‌‎بگلو، در نشست صمیمی با معاونان و جمعی از کارشناسان فرهنگی و اجتماعی مناطق ۱۳گانه شهرداری مشهد و دبیران شوراهای اجتماعی محلات، ضمن تبریک سالروز ولادت امام‌جواد(ع) و امام‌علی(ع)، همچنین ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهارکرد: قدردان زحمات و تلاش‌های معاونت‌های فرهنگی مناطق و دبیران شوراهای اجتماعی محلات، در برگزاری و تشکیل یازدهمین دوره این شوراها هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار نفر برای عضویت در شوراهای اجتماعی محلات ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، ۲ هزار نفر انتخاب شدند، گفت: طی شدن این فرایند، ظرف ۲ ماه اقدام دشواری بود که محقق شد؛ البته هنوز سازوکار شوراهای اجتماعی محلات کامل و جامع نیست و عرصه برای ارتقاء وجود دارد.

حاجی‌بگلو با تاکید بر لزوم برگزاری منظم جلسات شوراهای اجتماعی تا دستیابی به خروجی مطلوب برای شهر، افزود: این تصمیمات و جلسات باید خروجی مثبت داشته باشد تا از این طریق بتوان اتفاقات مثبت و خوبی در شهر شکل داد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به پروژه‌های زودبازده که با اثرگذاری و تصمیم‌گیری مستقیم اعضای شوراهای اجتماعی محلات و تشکل‌های مردمی و ائمه جماعات و … تعریف و اجرایی می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱، شاهد اولین دوره اجرای این پروژه‌ها بودیم و اقدام جدیدی در مدیریت شهری بود، نقایصی در این فرایند وجود داشت که برای سال ۱۴۰۲ قطعا برطرف می‌شود.

حاجی‌بگلو با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات و بودجه پروژه‌های زودبازده در سال دوم اجرا، گفت: در این دوره نیز پروژه‌ها با پیشنهادات شورای اجتماعی محلات و ائمه جماعات و تشکل‌های مردمی تعریف می‌شود؛ این مهم بیانگر رویکرد شورای ششم است که اولویت را «مردم» می‌داند و شهروندان، تصمیم‌گیر هستند.

وی افزود: با همین نگاه مردم‌محوری اگر تمام موضوعات شهری را سیاست‌گذاری کنیم، قطعا موفق خواهیم بود.

حاجی‌بگلو در ادامه اشاره به آغاز ایام الله دهه مبارک فجر، اظهارکرد: ایام پیش رو، ایام مبارکی است و شوراهای اجتماعی محلات در برپایی هرچه باشکوه‌تر جشن‌های این روزها و راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه، نقش‌آفرینی موثر داشته باشند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true