×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
شورای ششم به دنبال تقویت نقش‌آفرینی شوراهای اجتماعی محلات است

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، حجت‌الاسلام حسن منصوریان در نشست صمیمی با معاونان و جمعی از کارشناسان فرهنگی و اجتماعی مناطق ۱۳گانه شهرداری مشهد و دبیران شوراهای اجتماعی محلات ضمن تبریک ایام و اعیاد رجبیه، اظهارکرد: نسخه مترقی شوراهای اجتماعی محلات در این دوره، ارتباط مستقیم رئیس شورای محله با رئیس کمیته نظارتی منطقه بوده که یکی از اعضای شورای اسلامی شهر هستند.

وی گفت: در واقع براساس رویکرد جدید، روسای شوراهای اجتماعی محلات امورات و مسائل خود را از شهردار منطقه پیگیری نمی‌کنند و در تعامل با یکی از اعضای شورای اسلامی شهر هستند.

حجت‌الاسلام منصوریان با تاکید بر اینکه رئیس و اعضای شوراهای اجتماعی محلات نباید ماموریت‌ها و رسالت‌های خود را صرفا به معاونت‌های فرهنگی مناطق گره بزنند، افزود: شورای اجتماعی محله باید فراتر از حوزه فرهنگی، در زمینه‌های عمرانی، خدمات‌شهری و … نیز نقش‌آفرینی داشته باشد و نقش راهبری ایفا کند؛ جایگاه شوراهای اجتماعی محلات را باید ارتقاء ببخشیم و نگاه‌های وسیع‌تری داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه رویکرد شورای ششم هم تقویت نقش‌آفرینی شوراهای اجتماعی در سطح محلات و مناطق هستند، تصریح کرد: یکی از دستورهای کاری کمیته‌های نظارتی باید به ارائه گزارش شوراهای اجتماعی محلات در مناطق اختصاص یابد؛ در چنین شرایطی است که جایگاه‌ها را می‌توان ارتقاء داد.

حجت‌الاسلام منصوریان گفت: همانگونه که اعضای شورای اسلامی شهر، در امور اجرایی و انتصابات شهردار دخالت نمی‌کنند ولی ناظر بر فعالیت‌ها و انتصابات هستند، اعضای شوراهای اجتماعی محلات نیز باید همین نقش را در بُعد محلی نقش‌آفرینی کنند.

وی تاکید کرد: فرهنگ پارلمان شهری باید شوراهای اجتماعی محلات باید شکل گیرد و شهرداران مناطق به این درک برسند که ضمانت اجرایی و موفقیت اقدامات آنها، برخورداری از پشتوانه مردمی است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true