×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نقش شوراها پررنگ‌تر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در مراسم اختتامیه نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها که به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، اظهارکرد: امروز تقدیر و تشکر از مقاومت ارزشمند مردم مظلوم غزه و فلسطین، وظیفه ماست و برای جبهه مقاومت آرزوی موفقیت و پیروزی داریم.

وی با بیان اینکه جنگ غزه نشان داد که آمریکا و کشورهای غربی، اَبَرقدرت نیستند، گفت: آنچه مسلم بوده این است که پیروزی و موفقیت از آنِ جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه است.

حاجی‌بگلو در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج، افزود: پاسداری از آرمان‌های نظام و انقلاب که برگرفته از خون شهداست، رسالت و وظیفه همه ماست.

وی با بیان اینکه در این نشست به بررسی پیشنهادهای شهرداری مشهد و شورای استان خراسان رضوی در حوزه عوارض و بهای خدمات قانون درآمدهای پایدار پرداخته شد، تصریح کرد: خوشبختانه این پیشنهادات با موافقت و تایید حاضران همراه شد تا برای تصویب در شورای عالی استان‌ها مطرح شود.

سخنگوی شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: خانواده شوراها و شهرداری‌ها یکیست؛ البته که شورای شهرداری نخواهیم بود.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه طرحی در دست اقدام داریم که به واسطه آن، اتفاقات خوبی را با نگاه خدمت به مردم، رقم خواهیم زد، افزود: این اتفاق نقش‌آفرینی جدیدی را در حوزه مدیریت شهری و پارلمان محلی رقم خواهد زد.

وی اظهارکرد: امیدواریم با تصویب این طرح، اتفاقات خوبی را در استان‌ها و شهرستان‌ها به ارمغان آوریم و نقش شوراهای شهر و روستا پررنگ‌تر شود.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی با بیان اینکه با تصویب این طرح انتصاب هر مدیر در استان توسط رئیس جمهور یا وزراء باید با رای اعتماد شورای استان باشد، گفت: از سوی دیگر، امکان استیضاح مدیران استانی نیز پیش‌بینی شده تا نقش شوراها تقویت شود.

حاجی‌بگلو افزود: این رویکرد را از این حیث دنبال می‌کنیم که مدیران پاسخگوی مطالبات مردمی باشند.

وی با تاکید بر اینکه تعامل بین اعضای شوراهای شهر و نمایندگان مجلس باید تعاملی سازنده باشد، تصریح کرد: این تعامل قطعا در تصویب این طرح نیز بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

حاجی‌بگلو گفت: متاسفانه امروز شهرداران برای اجرای تصمیمات، با عناوین مختلف زیر سوال می‌روند و قدرت تصمیم‌گیری از آنها گرفته شده است؛ ادامه‌دار بودن این روند ریسک‌پذیری را از شهرداران سلب می‌کند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true