×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تدوین چشم‌انداز ۲۰ ساله مشهد به همت مرکز پژوهش‎‌های شورای شهر

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حسن موحدیان در آغاز نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ابتدا با محکومیت حمله تروریستی و بزدلانه به مقر انتظامی در شهرستان «راسک»، اظهارکرد: در این اتفاق ناگوار، ۱۲ نفر از مرزبانان غیور ایران زمین، به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و چندین نیروی دیگر نیز دچار مجروحیت شدند.

وی گفت: علاوه بر این، طی روزهای اخیر، تشییع ۲۸۰ شهید گمنام جنگ تحمیلی را داشته‌ایم که امیدواریم بتوانیم رهرو صادق راه آنها باشیم.

موحدیان با اشاره به مراسم تشییع پیکر تعدادی از این شهدا که روز گذشته انجام شد، از حضور پرشور مردم ولایتمدار مشهد در مراسم سوگواری ایام فاطمیه(س) و تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا، تقدیر و تشکر نمود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه از اهتمام شهرداری مشهد و همچنین هیئات مذهبی در برگزاری مراسمات ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز تقدیر و تشکر ویژه کرد و افزود: باید توجه داشت که شهر مشهد مقدس، شهری زیارتی و متفاوت از دیگر شهرهای کشور است که متناسب با شان این شهر، شاهد برنامه‌ریزی و فضاسازی شهری بودیم.

روز پژوهش، دیگر محور صحبت‌های موحدیان در آغاز نود و هشتمین جلسه علنی شورای شهر بود و اظهارکرد: این مناسبت را به صورت ویژه به همکاران مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم؛ قدردان زحمات این مرکز برای برگزاری و به‌عهده گرفتن بُنیه علمی و پژوهشی نشست روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها و دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری نیز هستیم.

موحدیان گفت: حضور پررنگ پژوهشگران، متخصصان و نهادهای علمی و پژوهشی در غرفه مرکز پژوهش‌ها در نمایشگاه پژوهش و فناوری و برگزاری پنل‌های تخصصی در حوزه چشم انداز ۲۰ ساله شهری، که یک مساله مهم برای شورای اسلامی شهر و شهرداری است، نیز اقدام شایسته و اثرگذاری بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های شورای شهر آغازگر تدوین چشم انداز ۲۰ ساله، با تعامل و هم‌افزایی میان تمامی دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش بوده، افزود: از تمامی نهادها و مسئولین ذی ربط و دغدغه‌مند، تشکر و تقاضا می‌شود نسبت به تحقق این مهم و هم‌افزایی هرچه بیشتر با مرکز پژوهش‌های شورای شهر اقدام نمایند.

موحدیان تصریح کرد: برای اولین بار ارتباط با بنیاد ملی نخبگان در حوزه مدیریت شهری و تشکیل هیات اندیشه‌ورز حوزه اقتصاد شهری توسط مرکز پژوهش‌های شورای شهر و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی و نخبگانی و ارائه نظرات در حوزه برنامه هفتم توسعه نیز شکل گرفته است.

وی در ادامه با گرامیداشت ۲۶ آذرماه، روز ملی حمل‌ونقل و رانندگان، گفت: در جهان امروز، بخش حمل‌ونقل از جمله بخش‏های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه بر تحت تأثیر قراردادن فرایند توسعه اقتصادی، خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول می‏شود؛ این روز را به تمامی فعالان این عرصه، به ویژه در حوزه مدیریت شهری تبریک عرض می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: دیگر مناسبت هفته جاری، امروز ۲۷ آذرماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه است؛ وحدت حوزه و دانشگاه، از ثمرات انقلاب اسلامی ایران است که امام خمینی به مناسبت روز شهادت دکتر مفتح آن روز را به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری کردند.

موحدیان گفت: طرح گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه، از نگرش‌های امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه) بود که ایشان چند سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، به این نتیجه رسیدند که مسأله همراهی و همگامی حوزه و دانشگاه برای رسیدن به افق‌هایی که بتواند جامعه‌سازی کند، ضروری است.

آخرین مناسبت این ماه، آیین سنتی و باستانی «شب یلدا»، محور دیگر صحبت‌های رئیس شورای اسلامی شهر بود و موحدیان گفت: شب یلدا، فرصت و بهانه‌ای برای تکریم بزرگان، مهرورزی و صله رحم در بلندترین شب سال است.

و افزود: شایسته است که برای این شب، به فکر افراد بی‌بضاعتی که از نظر مالی در مضیقه هستند هم باشیم تا همه شب خاطره‌انگیزی را تجربه کنیم؛ پویش «صددانه مهربانی» با هدف جمع آوری میوه‌های اهدایی شهروندان در بازارهای میوه و تره‌بار شهرما برای خانواده‌های کم‌بضاعت، از امروز بیست و هفتم راه اندازی شده و تا پایان این ماه برپاست که از همه برای شرکت در این پویش دعوت می‌کنم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true