×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
فرهنگ مشهد باید فرهنگ رضوی باشد

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حجت الاسلام حسن منصوریان در نشست تخصصی تبیین برنامه‌های رونمایی و اهدای نشان مشهد با حضور مدیران رسانه‌ای مشهد، اظهارکرد: هویت شهر مشهد مقدس، وابسته به امام رضا(ع) است؛ مشهد شهر جوانی است اما در عین حال پیشرفت چشمگیری داشته و علت آن نیز وجود مضجع نورانی امام هشتم (ع) در این شهر است.

وی افزود: فرهنگ شهر مشهد، باید فرهنگ رضوی باشد و ویژگی‌های ایشان در شهر دیده و لحاظ شود؛ نشان مشهد نیز متعلق به افرادی است که سهمی در اعتلای این منظومه وجودی و بقای آن داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: نظرات زیادی برای انتخاب روز ملی مشهد مطرح شد و روزهای بسیاری را در این خصوص پیشنهاد دادند؛ در بین تمامی نظرات یک اتفاق مغفول بود و آن اتفاق، یکشنبه خونین مشهد بود و برهمین اساس تصمیم گرفتیم تا ده دی ماه به عنوان روزملی مشهد معرفی شود.

منصوریان بیان کرد: از کنشگران اجتماعی شهر درخواست داریم تا فرهنگ امام رضا(ع)، به عنوان فرهنگ جاری در شهر، جریان داشته و پررنگ باشد و به نسل جوان انتقال داده شود، اتفاق ده دی بزرگ‌ترین اتفاق تاریخی شهر است و باید این روز بیشتر از دیگر روزهای سال مورد توجه قرار داد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true