×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نطق پیش از دستور موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو ناطق پیش از دستور یکصد و یازدهمین جلسه فوق‌العاده علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بود؛ متن نطق به شرح ذیل است:

به نام خدا

در ابتدای صحبت‌ها، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و امیدواریم طاعات و عبادات یکایک عزیزان مقبول درگاه احدیت قرار گیرد.

نطق خود را پیرامون دو محور تعریف کرده‌ام و محضر شهروندان عزیز مشهدی و اصحاب رسانه عرض می‌نمایم تا ثبت و ضبط شود و بخاطر منافع افراد و اشخاص، منافع شهر را زیرپا نگذاریم.

نخست، از شهردار مشهد مقدس بابت خدمات ارزنده‌ای که ارائه می‌دهند، کمال تقدیر و تشکر را دارم؛ تمامی ارکان مدیریت شهری پیوسته در تلاش هستند که شهر را برای استقبال از بهار مهیا نمایند و خداقوت ویژه عرض می‌کنم.

در روزهای اخیر، مطالبی پیرامون شهردار مطرح شده ولی تاکید می‌کنیم که جناب شهردار! با قدرت به ماموریت‌ها و رسالت خود ادامه دهید و اعضای شورای اسلامی شهر، بنا به طرح سوال و استیضاح ندارند؛ برخی به دنبال منافع شخصی هستند و نباید به آن‌ها توجهی کرد.

آقای شهردار، شما رئیس اجرایی شهر هستید و اجازه دخالت به احدی را در انتصابات ندهید؛ اگر هم موردی بود، قطعا از طریق دستگاه‌های قضایی و امنیتی پیگیری خواهیم کرد.

تا پایان دوره ششم، محکم از شهردار حمایت می‌کنیم.

اما پیرامون محور دوم باید عرض کنیم که برخی درصدد هستتند از خدمت به مردم سوءاستفاده نمایند و به منافع شخصی خود برسند؛ البته که اجازه نمی‌دهیم.

اتفاقات عجیب و جالبی در شورای شهر پیرامون تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری درحال شکل‌گیری است؛ رئیس شورای شهر، همراه بنده بود و این موضوع را پذیرفت که برخی افراد با فشار و اصرار می‌خواهند تفریغ بودجه را تصویب نمایند.

تفریغ بودجه عملکرد شهرداری و میزان تحقق عملیاتی بودجه است تا مورد رصد و پایش قرار گیرد؛ به واسطه تفریغ بودجه درمی‌یابیم که منافع شهر و حق بیت‌المال تضییع شده یا خیر.

بررسی تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹، حدود ۳ ماه و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ حدود یک ماه به طول انجامید؛ در چنین شرایطی، چگونه تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ تنها طی ۳ روز باید بررسی و تصویب شود؟ واقع مایه تعجب و تاسف است.

به چه دلیل و به چه اصراری، با وجود انحرافات سنگین موجود در تفریغ، برخی همدل و متحد شده‌اند تا آن را به تصویب برسانند؟ بدانید و آگاه باشید که پای حق شهر و بیت‌المال و آخرت در میان است.

از دستگاه‌‎های امنیتی و قضایی و نظارتی تقاضا داریم که به تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ و حتی تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ هم ورود کنند.

زیبنده نیست که بخاطر افرادی خاص، چنین عمل کنیم و باید در درگاه خداوند منان پاسخگو باشیم و هیچ کاری، بدون حساب و کتاب نخواهد بود.

امام‌علی(ع) می‌فرمایند که اگر ظلم دیدید و ساکت شدید، از ظالم هم بدتر هستید؛ از تهدید کسی واهمه ندارم و برای عدالت و حق و حقوق شهر و شهروندان همیشه پاسخگو هستم.

امیدواریم هرکسی برای رضای خدا و خدمت به خلق، خدمت می‌کند، توفیق خداوند منان مشمول حالش شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true