×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اعلام موجودیت «جمعیت جوانان انقلابی مشهد»

به گزارش «چشم شهر»، از حدود ۶ ماه پیش، جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاهی یک دهه اخیر مشهد که سابقه مسئولیت‌های ارشد تشکیلاتی در مجموعه‌های بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌های مختلفی نظیر فردوسی، منتظری، پیام نور و علوم پزشکی مشهد را داشتند، برای تحقق گام دوم انقلاب جلساتی رو دور هم برگزار کردند؛ عنوان رسمی این جمع، جمعیت جوانان انقلابی مشهد است. روز  پنج‌شنبه گذشته، هسته مرکزی این جمعیت با آیت الله علم‌الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کردند؛ امروز هم با صدور بیانیه‌ای رسمی موجودیت خود را رسمت بخشیدند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله القاصم جبارین
چهل و دو سال پیش در چنین روزهایی با تکیه و تاسی مردم بر مفاهیم اسلامی و رهبری حضرت امام خمینی (ره) عمود خیمه ای بلند شد به بلندای استقلال و آزادی؛ و در پس آن جمهوری اسلامی پدید آمد.

امروز پس از ۴۲ سال، آن نهال کوچک به برکت مجاهدت ها و فداکاری ها ملت بزرگ ایران  و خون شهیدان به درختی تنومند تبدیل شده که در جای جای عالم پنجه در پنجه زورگویان دارد. انقلاب اسلامی ظلم نکرده و زیر بار ظلم هم نرفته؛ یک روز سوریه و عراق، روزی در بوسنی و ونزوئلا و روزی در کنار مردم مظلوم یمن؛ تمام قد در سنگر مقاومت و ایثار ایستادگی کرده است. این مایه خوشبختی امت ماست که در این سال ها با تمام فشارها و تحریم ها، انقلاب اسلامی روز به روز قوی تر شده و دشمن نیز روز به روز به افول نزدیک تر.

اکنون و در آستانه ورود به قرن پانزدهم شمسی، مرزهای انقلاب اسلامی از جمهوری اسلامی فراتر رفته و یک جنگ تمدنی و تاریخی بین استکبار و جبهه مقاومت که متعیّن اسلام ناب محمدی بشمار می رود شکل گرفته است؛ اکنون ایران عزیز ما بایستی تبدیل به یک الگوی تمام عیار نظام پیشرفته اسلامی گردد.

نسل سوم و چهارم انقلاب نقشی بی بدیل در این جنگ تمدنی دارد و بایستی هم مسائل و مصائب مدیریت‌های داخلی را که در معیشت مردم نمود پیدا کرده، حل و فصل نماید تا ضمن التیام بر آلام اقشار ضعیفِ جامعه، کارامدی نظام را ارتقا بخشد و هم  با فراست و هوشمندی مسیرهای جدیدی برای توسعه کمی و کیفی جغرافیای مقاومت در بین امت اسلامی ترسیم نماید.

برای تحقق این فرض و ضرورتِ واجب، نیاز است روحیه و تفکر انقلابی و اقدام جهادی در جامعه همچون دهه اول انقلاب گسترده شود و مسابقه دنیاطلبی و سهم خواهی و پست پرستی متوقف گردد، ما معتقدیم که نسل سوم و چهارم انقلاب که با هدایتهای حکیمانه و آسمانی رهبرفرزانه انقلاب نضج گرفته‌اند می‌توانند با تجمیع اراده‌ها همچون نسل اول و دوم، به وظیفه و تکلیف تاریخی و الهی خود در قبال مردم ایران و جبهه مقاومت عمل نمایند.

برای این مهم، بایستی با عبور از مسائل فرعی و برسمیت شناختن اختلاف سلیقه در تمامی حوزه ها بین جوانان انقلابی به عنوان یک امر مسلم و عادی و حذف خطوط تصنعی و ساختگی بین جوانان مومن دلباخته ایران اسلامی و درک و تبیین  مسائل راهبردی که اکنون کشور با آن در حوزه های اقتصادی،فرهنگی و امنیتی روبروست، دایره و جبهه انقلاب را  وسعت بخشید.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true