×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت حفظ و احیای سنت های فرهنگی

به گزارش «چشم شهر» حسن موحدیان در اختتامیه جشنواره غذای ملل و صنایع دستی، اظهار کرد: یکی از اقدامات مثبت در راستای ایجاد نشاط و شادابی مردم، برگزاری جشنواره‌هایی چون غذای ملل و صنایع دستی است.

وی افزود: باید فرصت‌هایی ایجاد کنیم تا نشاط و شادابی صحیح را برای مردم فراهم کنیم، یکی از امور مثبت در راستای نشاط و شادابی مردم، برگزاری جشنواره‌ای چون غذای ملل و صنایع دستی است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر اهمیت همبستگی ملل، ادامه داد: امروز در شهر مشهد مقدس، میزبان بسیاری از اتباع عراقی و افغانستانی هستیم و خوشبختانه شاهد برپایی غرفه لبنان نیز بودیم. ایران با هند و پاکستان نیز دارای سوابق تاریخی و فرهنگی است و حضورهمه این کشورها در کنار یکدیگر در جهانشهر مشهد، امر مطلوبی است.

موحدیان استقبال مردم از جشنواره غذای ملل و صنایع دستی را مطلوب را ارزیابی کرد و بیان کرد: استقبال مردم، بیانگر این است که این اقدام فرهنگی و اقداماتی از این دست، مورد تایید همه اقشار و سلیقه هاست و می‌توان با چنین اقداماتی گام‌های موثری در راستای حفظ و احیای سنن و فرهنگ‌های مختلف برداشت.

وی در خصوص گسترش برگزاری این جشنواره ها و مشارکت سایر کشورهای اسلامی، گفت: این جشنواره می‌تواند حداقل یک روزِ زائر را به خود اختصاص دهد‌؛ اما اگر بخواهیم اقدامی پایدار درجهت ماندگاری زائر انجام دهیم، باید فضای وسیع‌تری را در نظر بگیریم، این فضا برای این حجم از استقبال کافی نیست و برای استفاده زائران باید فضای وسیع تری داشته باشیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true