×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تحول در کشور با اعتماد به جوانان

جوانی یکی از مهم‌ترین و زیباترین دوره‌های زندگی است. این مقطع، در حیات شخصی افراد و آینده آن‌ها تأثیرگذاری زیادی دارد. جوانان، با بهره‌گیری از فرصت‌های ناب این دوره، می‌توانند با خودسازی، انگیزه و تلاش، خودشان را در مسیر تعالی اخلاقی، کسب معنویت و موفقیت‌های شغلی قرار دهند. علاوه بر این‌ها، جوانان در جامعه‌سازی نیز بسیار مؤثر هستند و هر کدام می‌توانند به نحوی، نقش‌شان را در پیشرفت کشور ایفا کنند. سالروز میلاد حضرت علی اکبر (علیه السلام) و روز جوان، فرصت مغتنمی است تا چند نکته را پیرامون جوانان مرور کنیم:

۱٫ رهبر معظم انقلاب در «بیانیه گام دوم انقلاب» تأکید فراوانی بر نسل جوان کشور داشتند. ایشان در این بیانیه با اشاره به حرکت افتخارآمیزی که با انقلاب اسلامی آغاز شده و در پی دستیابی به آرمان‌هایی بلند است، تصریح کرده‌اند: «دنباله این مسیر که به گمان زیاد، به دشواری گذشته‌ها نیست، باید با همت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعالان جوان، در همه میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی بسازند.» چنان که مشخص است، در این نگاه، جوانان از جایگاه رفیعی برخوردارند و محور تحقق «نظام پیشرفته اسلامی» محسوب می‌شوند.

۲٫ جوانان، فعال و پرانرژی هستند، روحیه نقادی و مطالبه گری دارند، از خلاقیت و نوآوری بیش‌تری برخوردارند و به دلیل قدرت ریسک پذیری بالا، شجاعت و جسارت انجام کارهای بزرگ را دارند. این ویژگی‌ها، می‌توانند نوعی موتور محرک در حل مسائل کشور باشند و با قرار گرفتن در کنار پختگی افراد باتجربه، تحول عظیمی را در نظام مدیریتی کشور ایجاد کنند. لذا مسئولان باید به قابلیت‌ها و توانایی‌های جوانان باور داشته باشند، از آنان حمایت و پشتیبانی کنند و زمینه به فعلیت رسیدن استعدادهای‌ آ‌ن‌ها را فراهم سازند.

۳٫ جوانان ایرانی تحت بمباران انواع شبهات اعتقادی و سیاسی قرار دارند. در عصر گسترش رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی، دشمنان سعی می‌کنند در راستای جنگ نرم با نظام جمهوری اسلامی ایران، افکار مسموم مدنظرشان را به ذهن پویا و پرسشگر نوجوانان و جوانان ما تزریق کنند و با عملیات روانی، مدیریت طرز فکر نسل نوجوان و جوان را به دست بگیرند و از این طریق، بر رفتار آن‌ها تأثیر بگذارند. در مقابل این هجمه‌ها و توطئه‌ها، سلاح ما، جهاد تبیین است. باید به سراغ نوجوانان و جوانان برویم و با منطق قوی، صداقت و سعه صدر به سؤالات و شبهات‌شان پاسخ دهیم.

۴٫ علی‌رغم همه دسیسه‌ها و شبهه‌افکنی‌های انجام شده، هم‌چنان گرایش به معنویت و آرمان‌های انقلاب اسلامی در میان جوانان کشور به وضوح دیده می‌شود. عزاداری‌های محرم، مناجات‌های شب‌های قدر، پیاده روی اربعین، جشن‌های غدیر و نیمه شعبان، مراسم اعتکاف و راهپیمایی‌های روزهای قدس و ۲۲ بهمن، نمونه‌هایی از مراسم‌های دینی و ملی هستند که سال به سال پُرشورتر برگزار می‌شوند و حضور نسل جوان در آن‌ها پررنگ است. استقبال قابل توجه جوانان از مناسک و آئین‌های مذکور، پیوند آن‌ها را با دین و نظام اسلامی نشان می‌دهد. اتفاقاً همین جوانانِ تربیت‌شده در عصر انقلاب اسلامی، کابوس دشمنان ایران هستند. اعتماد به آن‌ها زمینه ساز ایجاد تحول در کشور است.

محمدرضا جلوه؛ مدیر روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true