×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
شهرداری مشهد آینده فضای سبز شهر را بیمه‌ کرده است

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، سیدحسین اسماعیلیان در نشست مشترک با اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، اظهارکرد: طی دو سال اخیر که شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم، شهرداری مشهد یکی از دستگاه‌هایی بود که همیشه عملکرد شایسته تقدیری داشت و در کنار شرکت آبفای استان بود.

وی شهرداری مشهد را در حوزه مدیریت منابع آبی و از حیث تعامل با شرکت آبفا در کشور پیشگام دانست و گفت: مدیریت شهری حتی در اجرای پروژه‌ها نیز کمک‌رسان ما بوده که این نگاه و همراهی را ارج می‌نهیم.

اسماعیلیان با بیان اینکه خراسان رضوی نسبت به متوسط کشور، استان خشک‌تری محسوب می‌شود، افزود: سالانه بیش از یک میلیارد مترمکعب کسری مخزن درازمدت آب‌های زیرزمینی است و بیشترین برداشت از آب‌های زیرزمینی در کشور متعلق به استان ماست.

مدیرعامل شرکت آبفای مشهد با تصریح کرد: متوسط بارندگی استان ۲۲۰ میلی‌متر بوده که متاسفانه به ۱۹۶ میلی‌متر کاهش یافته و در سال ۱۴۲۰ که حداقل جمعیت مشهد به ۵ میلیون نفر خواهد رسید، نیازمند ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب خواهیم بود.

اسماعیلیان گفت: برهمین اساس، پروژه‌های مختلف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی را تعریف و پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال آبی اخیر، ۶۲ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم و دمای هوا هم متوسط ۳ درجه افزایش پیدا کرده، افزود: درحال حاضر در مشهد، خشکسالی بسیار شدید را تجربه می‌کنیم و حتی بارندگی‌های یکماه اخیر هم گره‌گشا نیست و مشکلی را در کوتاه‌مدت حل نمی‌کند.

اسماعیلیان در پایان با اشاره به سیاست‌گذاری‌ها و حمایت‌های شورای شهر مشهد از پروژه‌هایی چون احداث تصفیه‌خانه‌های محلی، تصفیه‌خانه سپتاژ و شبکه جداسازی آب شرب از آب خام، اظهارکرد: مدیریت شهری مشهد آینده فضای سبز شهر را بیمه کرده و اقدامات بزرگی شکل گرفته که شایسته تقدیر است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true