×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
صدور سند برای املاک قولنامه‌ای تسهیل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، غلامحسین صاحبی در جلسه کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد املاک واقع در پهنه‌های حاشیه شهر، قولنامه‌ای هستند، اظهارکرد: همین قولنامه‌ای بودن موجب شده برای نوسازی و بهسازی این بافت‌ها، صدور پروانه ساختمانی و … مشکل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری برای برخی موارد قولنامه‌ای هم نسبت به صدور پروانه و … اقدام می‌کند، گفت: امکان پاسخگویی به تمامی املاک قولنامه‌ای وجود ندارد و لذا باید با حضور دستگاه‌های متولی و پای کار آمدن آنها، چاره‌اندیشی لازم برای صدور اسناد مالکیتی صورت گیرد.

صاحبی افزود: سازمان بازآفرینی فضاهای شهری سازوکار و تسهیلات مختلفی برای نوسازی اعم از صدور پروانه رایگان، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۴ میلیارد ریال و ۲۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض پیش‌بینی کرده ولی مشکل اساسی برای برخورداری از این تسهیلات، ارائه ضمانت بانکی لازم است.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: در تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط باید سازوکاری برای سنددار کردن این املاک مشخص شود تا همین سند در رهن بانک قرار گیرد و امکان دریافت وام برای مالکان فراهم آید.

صاحبی از اعلام آمادگی اداره‌کل ثبت اسناد و املاک برای صدور سند خبر داد و گفت: کارگروه و کمیته‌ای در این خصوص باید شکل گیرد تا مالکانی که فرآیند نوسازی و بهسازی را از طریق سازمان بازآفرینی فضاهای شهری دنبال می‌کنند، فرآیند اخذ سند آنها تسریع یابد.

وی افزود: یکی از تصمیمات سازنده دیگر در بحث نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده در حاشیه شهر، کاهش حد نصاب صدور سند برای املاک تا ۵۰ مترمربع است که گام سازنده‌ای برای سنددار کردن املاک محسوب می‌شود.

صاحبی خاطر‌نشان کرد: مقرر شد سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد مقدس نسبت به تهیه فهرست متقاضیان دریافت سند رسمی در اراضی قولنامه‌ای، به صورت تجمیعی اقدام و فهرست آن را برای طی مراحل اداری به سازمان ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی اقدام نمایند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true